سایت خبری و تحلیلی پارس نصر
سایت خبری و تحلیلی پارس نصر
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 10 بهمن 1391برچسب:کی روش,عذر خواهی, توسط محمدرضا نصری زاد |

کي روش: سوءتفاهم شده عذرخواهي مي‌کنم


کارلوس کي روش سرمربي تيم ملي مي گويد اگر گفته هايش باعث سوء تفاهم براي مربيان ليگ برتر شده از همه آنها عذر مي خواهد.


کارلوس کي روش سرمربي تيم ملي در گفت و گويي با خبرنگاران به تشريح گفت و گويي پرداخت که اين روزها حسابي خبرساز شده است. گفت و گويش با يکي از شبکه هاي تلويزيوني درباره بازي هاي ليگ که تيترش شد:« وسط بازي هاي ليگ ايران مي تواني بروي به کافه و قهوه بخوري. وقتي برگردي هم هيچ چيزي از بازي را از دست نداده .» اين حرف ها با واکنش تند اکثر مربيان از علي دايي گرفته تا حميد درخشان ، قلعه نويي و حتي کرانچار روبه رو شد تا کارلوس کي روش بخواهد در اين باره هم به مربيان تيم هاي ليگ برتري و هم به مردم ايران توضيح بدهد.

به گزارش ايسنا، کارلوس کي روش در تشريح گفت و گويي که حاصلش تيتري جنجالي بود ، گفت:« مي خواهم براي تان از سوء تفاهمي بگويم که باعث دلخوري همکارانم در تيم هاي ليگ برتري شد. چندي قبل به يکي از دوستان رسانه اي تان حرفهايي زدم که مي خواهم به طور کامل آنها را يکبار ديگر تکرار کنم تا سوء تفاهم ايجاد شده را شايد بتوانم برطرف کنم. حرف هايي که به آنها باور دارم و فکر مي کنم گفتن شان وظيفه اي است که بر عهده ام گذاشته شده. حرف من درباره دايوينگ است ، بحث تمارض. از روز اولي هم که به ايران آمدم ، درباره اين موضوع براي تان گفتم.»

او براي تشريح گفته هايش شروع مثال آورد:«من در خيلي از بازي ها و در خيلي از ورزشگاه ها مي بينم که بازيکنان تمارض مي کنند و خودشان را مي اندازند . اين کار ريتم بازي را از بين مي برد. کيفيت بازي را کاهش مي دهد.کاري که در زمين اتفاق مي افتد در حقيقت به نوعي تقلب است و متاسفانه داوران مان هم با اين تقلب ها بخورد جدي ندارند. قوانين بازي فوتبال خيلي مشخص است. در زمين بازي فقط داور است که مي تواند بازي را قطع کند اما اينجا معمولا بازيکنان هستند که بازي ها را با اين کارشان قطع مي کنند. اين نظر من درباره ليگ بود که گفته بودم و فکر نمي کنم دوستان و همکاران خوبم خيلي با اين حرف من مخالف باشند.»

او اصرار دارد حرف هايش اگر با برداشتي متفاوت همراه نمي شد ، اين قدر حساسيت ايجاد نمي کرد:« من اين حرف ها را زدم چون اين توقف ها به قدري طولاني است که اگر در اروپا اتفاق مي افتاد به آن مي گفتند تئاتر. اين وقفه ها گاهي اين قدر طولاني مي شود که گفتم مي تواني در اين فاصله بروي يک قهوه بخوري و برگردي بدون اينکه چيزي از يک بازي را از دست داده باشي. راستش روز اولي که داشتم به ايران مي آمدم ، هر کس من را مي ديد ، مي گفت بايد مراقب باشي چون تيم هاي عربي مدام وقت کشي مي کنند. ولي اين روزها در ليگ خودمان اين مسئله را بيشتر از اين کشورها مي بينيم. اين وقت تلف کردن هاي ما حتي از ليگ هاي کشورهاي عربي بيشتر شده است. ما بازي هاي اين تيم ها را در ليگ هاي شان ديده ايم و حرفي که مي زنيم خيلي دور از واقعيت نيست.»

کارلوس کي روش بعد از تشريح جزئيات آنچه در گفت و گوي قبلي اش مطرح کرده بود ، گفت:« اگر حرفهاي من باعث سوء تفاهم همکاران خوبم شده از همه آنها عذرخواهي مي کنم اما من تنها از اين وقت تلف کردن ها انتقاد کردم. راستش معتقدم راه برخورد با اين اتفاق ، وظيفه داوران خوب مان است که نگذارند چنين اتفاقي بيفتد و بازيکني که مي خواهد تقلب کند حتما بايد جريمه شود. »

کي روش حتي به علي دايي هم حق مي دهد که از تيم ملي و بازي هايش انتقاد کند چون همين وقت تلف کردن ها را در بازي هاي ملي هم مي شد ديد. او براي اثبات اين گفته به بازي ايران و لبنان اشاره مي کند و مي گويد:« من راستش با علي دايي درباره تيم ملي موافقم.وقتي با تيم هايي بازي مي کني که استاد اين وقت تلف کردن ها هستند چنين اتفاقي مي افتد و بازي هاي تيم ملي هم حسابي خسته کننده مي شود. براي مثال در بازي ما با لبنان 13 دقيقه و 48 ثانيه از زمان بازي را لبناني ها با همين زمين انداختن شان روي زمين کشتند. اين مقدار دقيقه از يک باز ي 90 دقيقه اي اين قدر زياد است که علي دايي حق داشته باشد بگويد دلش مي خواهد چاي بخورد يا تخمه بشکند. تازه او خيلي منصف است چون اين زمان بقدري هست که او بتواند براي يک سفر خارجي برنامه ريزي کند و بتواند برود و برگردد! »

او دوباره تاکيد مي کند:« من چيزي که مي خواستم بگويم ، انتقاد از تمارضي است که هيچ کمکي به فوتبال مان نمي کند. به اين فکر کنيم که لبناني ها 14 دقيقه از وقت بازي را تلف کردند ، آيا اين درست است؟ داور چيني بازي ايران و لبنان نبايد مي گذاشت بازيکنان رقيب اين اتفاق بيفتد اما او کاري نکرد تا آنها از اين فرصت استفاده کنند. اين مسئله زمين افتادن ها در بازي هاي ليگ به قدري بد شده که گاهي بازيکنان مبهوت مي مانند نمي دانند چه وقت کسي تمارض مي کند و چه کسي واقعا مصدوم است. تا يک تيم حمله مي کند ، مهاجم تيم رقيب خودش را در محوطه جريمه و با فاصله از محل استقرار توپ روي زمين مي اندازد تا بازيکن حمله کننده توپ را بيرون بزند و بازي را قطع کند. اين خلاف قوانين و روح فوتبال است. من وظيفه دارم اين را بگويم چون تماشاگر حق دارد يک فوتبال واقعي را ببيند.»

شايد حرف هاي کي روش و تيتر تند گفت و گوي او به اين دليل جنجالي شد که درست در دل انتقادها از داربي منتشر شد. از داربي بي کيفيت ! درحالي که سرمربي تيم ملي اين مصاحبه را قبل از داربي انجام داده بود ؛« اولا که اين گفت و گو قبل از داربي بود و دوم اين که من اصلا درباره بحث فني ليگ حرف نزده بودم. ببينيد اينجا (به ساختمان آکادمي اشاره مي کند) دپارتمان آناليز فوتبال است. ما همه بازي ها را ضبط مي کنيم و مي بينيم. بايد همه بازيکنان را زير نظر بگيريم. در همين فيلم ها و در بازي ها مي بيني در همان 10 دقيقه اول حتي بيش از 5 وقفه در بازي است. حالاهم اگر فکر مي کنيد اين نظر من اشتباه است ، از همه عذرخواهي مي کنم.»

کارلوس که پيش از اين هيچ وقت درباره کيفيت فني بازي هاي ليگ حرف نزده بود ، تاکيد دارد اين بار هم چنين کاري نکرده است:« شما مرا مي شناسيد و خيلي وقت ها از دستم ناراحت مي شويد چون هيچ وقت درباره مسائل فني ليگ وهمکارانم يعني مربيان ليگ برتر حرفي نمي زنم . فکر مي کنم شما مي توانيد در اين باره به نفع من شهادت بدهيد.اگرچه در سوي مقابل اين نکته رعايت نمي شود اما من از اين بابت دلخوري ندارم. تمام حرفي که داشتم اين بود که دايوينگ به فوتبال مان ضربه مي زند. تمارض و دايوينگ اتفاقي خوشايند نيست در راه توسعه فوتبال ايران. فرقي هم ندارد در ليگ باشد يا بازي هاي ملي . من اين را خيلي جدي به بازيکنانم هم گفته ام.»

اما تيم ملي هم در بازي کره مثلا همين بازي تاخيري را بعد از گل برتري در دستور کارش داشت. آيا کي روش اين روحيه را هم عوض مي کند؟ او مي گويد:« بله من هنوز روي آن حرفم هستم اما بازي ما با کره کمي فرق داشت. گاهي بازي تاخيري را مي تواني در دستور کارت قرار بدهي. تاکتيک هايي هست که مي تواني با آن بازي را نگه داري بدون اينکه تمارض کرده باشي. آن هم در شرايطي که يک يار کمتر داري. من از مدلي انتقاد دارم که بازيکنان به دروغ خودشان را روي زمين مي اندازند ، آن هم در سوي ديگر زمين و بعد انتظار دارند بازيکن تيم حمله کننده توپ را به بيرون بزند تا آنها به هدف شان برسند. اميدوارم توانسته باشم نکته اي را که وظيفه داشتم براي بهتر شدن شرايط فوتبال ايران بگويم تشريح کرده باشم و سوء تفاهم ايجاد شده را از بين ببرم.»



.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.